Overbruggen & Combineren

Het hoort zo, hé? Op je LinkedIn-profiel schrijf je een tekst, een soort promo voor jezelf. Maar welke woorden kies je uit en wat wil je benadrukken? En, nog veel belangrijker, hoe kom je over met die woorden?

Een paar steekwoorden: realistisch, betrouwbaar en onbevreesd. Dat laatste vooral durf aan te geven. Steekwoorden-vervolg: denker, observatievermogen, strategisch. Ik ben meer van de processen, minder van de inhoud, maar weer wel van de puzzels, de oplossingen en partijen die elkaar niet begrijpen. Ik kan helpen, denk ik dan, laat mij de vertaling verzorgen. Kwaliteit, vind ik erg belangrijk, kansen ook en verbeteringen. Nog meer trefwoorden: verbinden, kennisdelen en “wereldverbeteren”.

In de zomer van 2016 ontstond mijn bedrijf, dat ik GO&C heb genoemd. Ik was al aan het loslaten. Een ambtelijke loopbaan, waarin ik veel had geleerd en gedaan, gaf mij niet genoeg  voldoening en inspiratie. Maar wat de volgende stap zou worden? Ik had geen idee, niet concreet in elk geval. Binnen de publieke zaak, interessant, ontdekken, politiek-bestuurlijke context, zijn de zoektermen.

O staat voor overbruggen. Overbruggen van verschillen, van werelden en misschien ook wel van tijd. C staat voor combineren. Ik geloof niet zo in nieuwe dingen, maar wel dat je oplossingen en nieuwe wegen kunt vinden als je denkrichtingen, aanpakken en talenten kunt combineren.

Maar GO&C staat ook voor “go and see”, ga en zie wat er op je pad komt. De eerste indrukken zijn positief. Snel waren er een paar opdrachten die ik met enthousiasme oppakte. Wel rond hetgeen wat ik al deed, waar mensen mij van kennen, redelijk binnen mijn comfort-zone. Ik heb nog ruimte, tijd en energie over. Geduld, denk ik dan, de nieuwe dingen komen nog. Was ik maar wat beter in acquisitie 🙂 

Ik ben zoekende, nog steeds. Alle ruimte om nieuwe dingen te ontdekken!