Het hoort zo, hé? Promotie van jezelf op je LinkedIn-profiel en op je website. Maar welke woorden kies je, wat wil je benadrukken en wat is minder belangrijk? Waarvoor zijn mensen bij jou aan het juiste adres? Een paar steekwoorden: realistisch, betrouwbaar en onbevreesd. Achter elk woord een verhaal, ervaringen, lessons learned. Steekwoorden-vervolg: denker, observatievermogen, strategisch. Ik ben meer van de processen, iets minder van de inhoud, maar weer wel van de puzzels, de oplossingen en partijen die elkaar niet begrijpen. Ik kan helpen, denk ik dan, laat mij de vertaling verzorgen en de kloof overbruggen. Kwaliteit, vind ik erg belangrijk, kansen ook en verbeteringen. Nog meer trefwoorden: verbinden, kennisdelen en “wereldverbeteren”.
In de zomer van 2016 begon ik met mijn bedrijf, GO&C. Zonder concreet bedrijfsplan en verdienmodel. Ik wilde nieuwe dingen ontdekken na een lange ambtelijke loopbaan. Binnen de publieke zaak, verbinding, beweging, politiek-bestuurlijke context, verhalen zijn de zoektermen.
O staat voor overbruggen. Overbruggen van verschillen, van werelden en misschien ook wel van tijd. C staat voor combineren. Ik geloof niet zo in nieuwe dingen, maar wel dat je oplossingen en nieuwe wegen kunt vinden als je denkrichtingen, aanpakken en talenten kunt combineren.
Maar GO&C staat ook voor “go and see”, ga en zie wat er op je pad komt, de opdracht aan mijzelf. De eerste indrukken zijn positief, ik had een mooie start. Snel waren er opdrachten, die ik met enthousiasme oppakte. Ik voel ruimte, tijd en energie. En ben ook wel ongeduldig om weer nieuwe dingen op te pakken. Ja, ik kan niet wachten!